09. 01. 2014 Zodpovedné podnikanie

Zodpovedne môžete nakúpiť aj v Tchibo

Zákazníci firmy Tchibo majú na výber zo širokej ponuky udržateľných produktov.

Cieľom spoločnosti Tchibo, veľkej medzinárodnej firmy predávajúcej kávu a rozličný spotrebný tovar, je dosiahnuť 100%-nú trvalú udržateľnosť. Preto rozširuje ponuku svojich tovarov, ktoré vznikli ohľaduplne k životnému prostrediu a k ľuďom, ktorí sa podieľali na ich výrobe.

Kvalitnú kávu spoznáte nielen podľa chuti

Strednodobým cieľom firmy je ponúkať výhradne kávu z trvalo udržateľnej produkcie. „Iba ekologické a spoločensky zodpovedné metódy pestovania totiž dlhodobo zaistia dostupnosť kávy tej najlepšej kvality,“ uvádza sa na webovej stránke firmy.

Tchibo spolupracuje s medzinárodne uznávanými certifikačnými organizáciami, ako je Rainforest Alliance či Fair Trade a uplatňuje štandard 4C (Common Code for the Coffee Community) s cieľom pomáhať pestovateľom kávy zlepšovať ich sociálne a ekonomické podmienky.

Podiel „udržateľnej“ kávy sa v portfóliu firmy zvýšil z 13% v roku 2011 na viac než 25% v roku 2012. Vo svojich kaviarňach v obchodoch Tchibo už od roku 2011 ponúka výhradne certifikovanú kávu.

Tričká z biobavlny

Súčasťou stratégie firmy je aj ponuka odevov a bytového textilu z biobavlny, ktorá sa pestuje zabezpečením férových podmienok pre farmárov, s ohľadom na ich zdravie aj životné prostredie. Firma je tiež členom iniciatívy Cotton made in Africa, ktorá sa snaží zvyšovať životné podmienky afrických malopestovateľov. Je zároveň najväčším svetovým odberateľom takto certifikovanej bavlny.

V roku 2011 firma globálne predala 3,4 miliónov výrobkov z bavlny pestovanej zodpovedným spôsobom. V roku 2012 sa toto číslo zvýšilo na 12,8 miliónov kusov. Cieľom spoločnosti je zvýšiť do roku 2015 podiel ponúkaných výrobkov z certifikovanej bavlny na 25% a  postupne ho zvyšovať aj naďalej.

Aj drevený nábytok

Záhradný nábytok Tchibo už viac ako desať rokov spĺňa požiadavky Forest Stewardship Council (FSC), je teda vyrobený z dreva z lesov, ktoré sú obhospodarované trvalo udržateľným spôsobom. 

Certifikácia sa vzťahuje aj na všetok papier, ktorý spoločnosť využíva. Okrem toho sa vďaka štandardu kvality „UmweltPlus“ Tchibo už vo fáze návrhu sústredí na to, aby boli všetky výrobky efektívne z hľadiska spotreby materiálu.

Zdroj: tchibo.com

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.