02. 10. 2013 Nadácia Pontis

Nitriansky Hidepark ponúka zaujímavú alternatívu

Začínali so starým vojenským stanom, kde organizovali koncerty. Neskôr oživili priestor bývalej čiernej skládky odpadu a dnes je z nej Hidepark.

V Hideparku poskytujú priestor alternatívnej kultúre.

Za všetkým stojí skupina nadšencov, ktorí vyrastali na sídlisku a chýbal im priestor pre stretávanie sa. Potom, čo zveladi priestor nelegálnej skládky, v Hideparku začali organizovať koncerty a festivaly.

„V Nitre je to jediný priestor pre mladých ľudí, ktorí majú chuť organizovať netradičné formy kultúry a športu,“hovorí o kultúrnom Hideparku jeho zakladateľ Marek Atlas Hattas.

Svoje miesto si tam našli parkouristi, ktorí si vytvorili prekážky na trénovanie. O priestor sa delia so skateboardistmi, ktorí využívajú U-rampu. Prekážky sú dokonca využívané aj v zime. Zo zimného štadióna privážajú sneh a jazdia na snowboardoch.

Majú novú komunitú záhradu

V lete pribudla aj komunitná záhrada, na ktorej si pestujú ovocie a zeleninu pre dobrovoľníkov. Prístup do parku im zľahčila úprava prístupovej cesty, ktorá je z recyklovaného asfaltu. K jej financovaniu pomohol Nadačný fond Tesco pre zdravšie mestá v Nadácii Pontis.

Aby nemuseli ľudia z Hidpeparku fungovať na otvorenom priestore len sezónne, pustili sa do stavby spoločenskej miestnosti, skladu a nebude chýbať ani priestor na prespávanie pre umelcov, kuchyňa a sociálne zariadenia. To všetko z nevyužívaných 12 unimobuniek, ktoré sú už na svojom mieste, ale ešte potrebujú plášť. „Rozmýšľame nad drevom alebo iným ekologickým riešením – nad slamou s hlinou podobne ako robili vnútorné steny ľudia na Stanici Žilina – Záriečie,“ opisuje stavbu z unimobuniek Filip Stranovsky, ktorý má na starosti na Hideparku technické veci.   

Ak by ste ich mali chuť podporiť alternatívnu kultúru v Nitre aj vy, môžete tak urobiť cez darcovský portál Nadácie Pontis www.dobrakrajina.sk.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.