03. 10. 2013 Zodpovedné podnikanie

EÚ radí, ako sa stať zodpovedným spotrebiteľom

Kampaň EÚ Prebudená generácia (Generation Awake) nabáda spotrebiteľov k šetrnejšiemu využívaniu prírodných zdrojov.

© Európska únia

Rozmýšľať menej o tom, čo by sme chceli a viac o tom, čo potrebujeme. Podľa Európskej komisie sa zodpovedná spotreba týka nášho životného štýlu, nákupných návykov a  spôsobu, akým využívame a  likvidujeme výrobky a služby. Zodpovedná spotreba neznamená nenakupovať vôbec, ale dosiahnuť viac s menším množstvom a minimalizovať dopady na životné prostredie.

Tu je zopár rád z kampane EÚ „Prebudená generácia“ (Generation Awake), ktorá nabáda k šetrnejšiemu využívaniu prírodných zdrojov a uvedomovaniu si environmentálnych dopadov našich každodenných rozhodnutí.

Prečo vám sprchovanie trvá dlhšie, ako vaša obľúbená pesnička?

V Európe pripadá na raňajšie sprchovanie veľká časť celkovej spotreby vody. Sprchovanie je úspornejšie ako kúpeľ vo vani. To však neplatí, ak sa sprchujeme dlhšie ako 5 minút. Existuje viacero spôsobov, ako sa sprchovať úspornejšie. Napríklad počas šampónovania zatvoriť vodovodný kohútik.

 

Budete ich chcieť aj potom, keď už do nich nebudete zamilovaní?

Snažte sa kupovať si také topánky, ktoré budete naozaj nosiť. Nielen raz alebo dvakrát. Vždy sa oplatí trochu si priplatiť za kvalitnú obuv, ktorá dlhšie vydrží. Keď sa rozhodnete, že sa chcete topánok zbaviť, nevyhadzujte ich len tak do koša. Porozmýšľajte o ich recyklácii, alebo ich venujte miestnej charite.

Chcete vedieť, prečo je sklo prvotriedny materiál?

Sklo je takmer 5000 rokov staré, ale nič nenasvedčuje tomu, že by vychádzalo z módy – a to z dobrých dôvodov. Je 100 %-ne recyklovateľné a môže sa recyklovať znova a znova. Použité sklenené fľaše a poháre môžete zaniesť do zberne na recykláciu, ale nenapadlo vám, že by ste ich použili znova? Môžu vám slúžiť ako nádoby na vodu alebo ako stojany na perá a ceruzky. Alebo, ak máte tvorivého ducha, hodia sa aj ako materiál na dizajnové dielo do domu – prípadne na vešiak, lampu, či dokonca luster zo sklenených fliaš.

 

Zdroje: Európska KomisiaGeneration Awake

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.