12. 02. 2014 Zodpovedné podnikanie

V britskom Lidl zmizli cukrovinky z pokladní

Z pokladní v britských predajniach Lidl zmizli sladkosti lákajúce malé deti. Nahradili ich ovocie, cereálie a zdravé šťavy.

©Shutterstock.com

Namiesto cukríkov sušené ovocie, miesto čokolády cereálne výrobky.  Známy obchodný reťazec v Británii poslúchol rodičov a z regálov pri pokladniach stiahol nezdravé cukrovinky. Nahradili ich zdravšie varianty.

Sladké pasce

Vo viac ako šesťsto predajniach obchodného reťazca Lidl už dnes Briti sladkosti pri pokladniach nenájdu. Firmu k tomu doviedla nespokojnosť zákazníkov, ktorí umiestnenie nezdravých sladkých výrobkov pri pokladniciach vnímali negatívne. Lákali hlavne malé deti, ktoré nástojili, aby im ich rodičia kúpili.

Podľa zistení Lidlu s tým malo problém až 68 % opýtaných rodičov. 66 % z nich svojim deťom vyhovelo. Nenadarmo sa tieto cukrovinky pri pokladniach volajú aj sladkými pascami.

Po novom ich predajne nahradili ovocím, čerstvým i sušeným, rôznymi cereálnymi výrobkami či zdravými šťavami. Rodičia či ďalší zákazníci s deťmi tak môžu byť pokojní. Generálny manažér Lidl Ronny Gottschlich pre britský denník The Guardian uviedol: „Vieme, aké ťažké je odolať nástojčivému tlaku detí, a preto sme sa rozhodli cukrovinky premiestniť a umožnili sme rodičom, aby svoje deti odmeňovali zdravšími spôsobmi.“

Na Slovensku skôr výnimka

Obchodný reťazec Lidl je jediným v Británii, ktorý sa k takémuto počinu odhodlal. Nie je však vylúčené, že sa pripoja aj ďalší predajcovia. Národné fórum pre obezitu totiž uviedlo, že v roku 2050 bude polovica obyvateľov tejto krajiny trpieť nadváhou. Na Slovensku zatiaľ zmenu sladkého sortimentu neplánuje ani jedna prevádzka spoločnosti Lidl, či iní veľkí predajcovia potravinového sortimentu. Len v predajniach spoločnosti Kaufland majú v pokladničnej zóne každej predajne jednu pokladnicu bez sladkostí, ktorá je určená práve pre rodičov s deťmi. Je to však zatiaľ výnimka.

Zdroje: udalosti.noviny.sk, theguardian.com

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.