10. 05. 2012 Nadácia Pontis

Slovak Telekom nie je na veľké projekty sám

Už štvrtý rok je pravou rukou Slovak Telekomu pri príprave letného projektu Magio pláž dodávateľská agentúra Institute of Promotion.

Spoločne vytvárajú návrhy projektu, robia program, starajú sa, aby sa návštevník cítil počas letných prázdnin na pláži príjemne. Minulé leto bolo však niečím výnimočné – pláž sa na jeden týždeň zmenila na miesto plné aktivít zodpovedného podnikania a Institute of Promotion bol, samozrejme, pri tom. Podujatie s názvom Nesieme zodpovednosť bolo určené pre všetkých, ktorým boli témy zodpovedného podnikania blízke, ale aj tým, ktorí o nich príliš veľa nevedeli. Návštevníkom spríjemňovali posedenie sprievodné aktivity, ktoré ich vtiahli do sveta znevýhodnených, ponúkli užitočné rady v oblasti bezpečného internetu či odhalili tajomstvá posunkového jazyka. V rámci programu mohla verejnosť vytvoriť spolu s umelcami veľkoplošné dielo, posilniť si kondíciu vo fit zóne so Zorou Czoborovou či povzbudiť deti z detských domovov a známe osobnosti na exhibičnom futbalovom zápase.

Súčasťou podujatia bola aj výstava fotografií zachytávajúca nezabudnuteľné emócie z realizácie projektov zodpovedného podnikania spoločnosti Slovak Telekom, ktoré ovplyvnili život mnohým ľuďom. „Chceli sme inšpirovať ostatných, aby sa nebáli dotknúť sa dobrej veci a pomohli niekomu vo svojom okolí,“ hovorí o príprave podujatia šéf korporátnej komunikácie Slovak Telekomu Andrej Gargulák. Zamestnanci Institute of Promotion na druhej strane ocenili možnosť byť pri príprave tohto podujatia. „Len firma, ktorá zodpovedne podniká, môže byť dlhodobo úspešná. Je však dôležité, aby sa o týchto aktivitách vedelo a ľudia uprednostňovali produkty a služby tých dodávateľov, ktorým záleží na okolí,“ hovorí majiteľ agentúry Institute of Promotion Michal Svarinský. Ako sami tvrdia, v agentúre vládne neformálny štýl riadenia a uvoľnená priateľská atmosféra, ktorá vytvára vhodné podmienky na kreativitu zamestnancov a zlepšovanie portfólia ponúkaných služieb.

O dôležitosti zodpovedného podnikania firiem hovorí aj programová riaditeľka Nadácie Pontis a výkonná riaditeľka Business LeadersForum Beata Hlavčáková. „Zodpovedné podnikanie je prínosom pre všetky zúčastnené strany. Manažéri zodpovednej firmy sa musia viac snažiť. Pre firmu je vždy dobré, keď svojim zákazníkom poskytne niečo viac, než očakávajú. Navyše, každej spoločnosti sa oplatí mať spokojných zamestnancov, pretože potom radi chodia do práce, vykazujú väčšiu motiváciu a lepšie výsledky. Spokojní dodávatelia zasa prichádzajú s inováciami a komunita podporuje aktivity firmy, ktorá jej pomáha a je šetrná k životnému prostrediu.“

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.